Skip links

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش کشور است

معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش امروز کشور است و مهارت و وجود نیروهای ماهر در کشور در توسعه و رشد تمامی عرصه ها موثر و راهگشاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، روز شنبه در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: با اشاره به اهمیت رسالت سازمان فنی و حرفه ای  این سازمان را در حقیقت سازمان توسعه ای کشور می‌دانیم .

وی ادامه داد: کشورهایی مانند تایوان، هند،کره و چین را تکنسین‌های ماهر و افراد دارای مهارت ساخته اند و این نشان از اهمیت مهارت در انجام امور دارد و سازمانآموزش  فنی حرفه ای، مهمترین سازمان توسعه ای کشور است .

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اکنون ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و مهارتی در کشور وجود دارد و وجود نیروی ماهر برای آموزش در این بخش را ظرفیتی برای توسعه هرچه بیشتر مهارت آموزی در کشور می‌دانیم.

حسینی نیا افزود:دانشگاه های ما در سطح دانشگاه های نسل دوم باقی مانده اند درحالی که دنیا تجربه نسل سوم و چهارم را به پایان رسانده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون سرعت تحولات در فناوری بسیار زیاد است و به همین دلیل سازمانهای بین المللی معتقدند یک میلیارد جمعیت جهان که اکنون جمعیت ماهر هستند تا پنج سال آینده نیاز به باز آموزی مهارتی دارند و بنابر این ۱۰ میلیون جمعیت ماهر شاغل امروز کشور باید مهارتهای نوین را فرا بگیرند.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ۴۵ درصد مهارت جویان این سازمان را دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه اعلام کرد و بیان کرد: مشکل عمده کشور ما عدم مهارت آموزی و توانمندی فارغ‌التحصیلان پس از گذراندن دوران تحصیل است.

حسینی نیا ادامه داد: برای حل این مشکل با استفاده از تجربه کشور آلمان آموزش دوگانه یا هیبریدی دانش آموزان به معنای کسب یک مهارت در حین تحصیل، در حال انجام است تا در صورت عدم اشتغال فرد در راستای رشته تحصیلی در مسیر مهارت آموخته شده شغل پیدا کند.

وی استان خراسان رضوی را پیشگام و پیشرو در همه کارهای خیر دانست و ایجاد و فعالیت مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای را از جمله این پیشگامی ها دانست.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با درخواست پذیرش عضویت افتخاری‌اش در مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای خراسان رضوی موافقت کرد و گفت: تشکیل مجمع خیرین در تک تک استانهای کشور و سپس شکل گیری مجمع ملی و در نهایت هیات امنایی کردن آموزش های مهارتی در کشور از جمله راهکارهای موثر در این حوزه خواهد بود.

وی راهکار خروج کشور از وضعیت موجود و مشکلات فعلی را گرایش به سمت مهارت آموزی دانست و افزود: مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای باید مجمع راهبردی برای توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای باشد و ضرورت دارد که راهبردهای کلان حوزه مهارت در این فضا تعیین شود زیرا بهترین و واقعی‌ترین فضای ارتباط با دنیای واقعی است.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ادامه داد: باید با کمک هم تحول اساسی در موضوع آموزشهای فنی و حرفه‌ ای در کشور ایجاد کنیم زیرا همه راه هایی را که باید در کشور رفته ایم و راهی به جز توسعه آموزش و مهارت جوانان نداریم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جوانان را سرمایه بی بدیل کشور دانست و گفت:باید از این ثروت عظیم بهره ببریم و توانمندی و مهارت آموزی آنان را افزایش دهیم.

در این جلسه اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای خراسان رضوی دغدغه‌ها، دیدگاه ها و مسایل مرتبط با حوزه مهارت را مطرح کردند.

پیام بگذارید

error: Content is protected !!